10 نوآوري هاي اساسي در حمام

فروش تجهيزات آشپزخانه ، حمام و سرويس بهداشتي

10 نوآوري هاي اساسي در حمام

۶۴ بازديد ۰ نظر

 10 نوآوري هاي اساسي در حمام

تجهيزات حمام : حمام خانه شما يكي از معدود فضاهايي در خانه است كه به شما آرامش مي‌دهد و شما را آماده يك روز تازه مي‌كند. هيچ‌چيز بهتر از خلق ايده‌ها و تجربه‌هاي جديد در حمام نيست. اگر مشغول بازسازي حمام خانه خود هستيد و يا فقط مي‌خواهيد تغييراتي در آن ايجاد كنيد ما در اين مطلب  نوآوري بسيار جالب را به شما معرفي مي‌كنيم.

1. مواد و مصالح سنتي حمام با كاركردي مدرن

حمام جايي است كه ما مي‌توانيم در آن به آرامش برسيم و هيچ‌چيز نمي‌تواند مانند ايجاد سطوح جذاب و ديدني اين هدف ما را برآورده كند. امروز استفاده از مواد و مصالح سنتي مانند چوب، سنگ، صدف دريايي، و ديگر سطوح ارگانيك در قسمت‌هاي مختلف حمام مانند سينك‌ها، سطوح پيش‌خان‌ها، ديوارها، و ديگر قسمت‌ها بيش‌تر شده است.

2.  صرفه جويي در مصرف آب با استفاده از تكنولوژي

در سال‌هاي اخير استفاده بهينه و صرفه‌جويي در مصرف آب در زندگي ما اهميت ويژه اي است. امروزه در حمام‌ها از تجهيزات مدرني استفاده مي‌شود كه ظاهر بسيار زيبايي دارد و در عين حال به صرفه‌جويي و نگهداري از آب كمك مي‌كند. تمركز و تلاش‌هاي توليدكنندگان بر روي راه‌هاي سبزتر و بهينه‌تر صرفه‌جويي در مصرف آب در بسياري از برندهاي توالت ديده شده است. 

«بيش‌ترين مصرف آب در حمام اتفاق مي‌افتد. در حقيقت، توالت‌ها به تنهايي نزديك به 30 درصد مصرف آب را در خانه‌هاي مسكوني به خود اختصاص مي‌دهند. به همين دليل تغيير در كاركرد توالت‌ها مي‌تواند نقش عمده‌اي در كاهش مصرف آب در خانه‌ها داشته باشد. اين امر در توالت‌هاي مراكز تجاري نيز صادق است. با استفاده ازتجهيزات مناسب و مدرن صرفه‌جويي در مصرف آب تا حدود زيادي حل خواهد شد.»

3.استفاده از سطوح و متريال هاي جديد در بازار 

بسته به سبك طراحي شما سطوح و رنگ‌هاي متنوعي وجود دارد. طلايي و برنجي حضور بيش‌تري پيدا كرده‌اند و دوباره به حمام‌ها، از وسايل لوله‌كشي گرفته تا دوش‌ها، روشنايي ها، و حتي كاشي‌ها، بازگشته‌اند. مردم بسياري از كشورهاي خاورميانه به سطوح طلايي علاقه دارند در حالي كه مردم كشورهاي غربي رنگ‌هاي مات را ترجيح مي‌دهند.

به همين دليل در هر بازاري فقط تعداد محدودي انتخاب وجود دارد و صنعت وسايل حمام شروع به اضافه كردن رنگ‌هاي زيادي به بازار كرده است. اگرچه كروم و نيكل هيچ‌گاه از مد نمي‌افتند، اما سطوح مسي و طلايي حضور گسترده‌تري در بازار پيدا كرده‌اند.

4. شيرآلات خلاقانه در حمام ، زندگي را راحت‌تر مي‌كنند

امروزه در بازار شيرآلات خاص و خلاقانه حضور گسترده‌اي دارند و درنمايشگاه صنعت ساختمان نيز مي توانيد آنها را پيدا كنيد، شيرهاي آبي كه نه تنها زيبا هستند بلكه زندگي را نيز راحت‌تر مي‌كنند. اين شيرها شامل شيرهاي آب دستي كه در وان‌هاي ساده زيبايي خاصي دارند تا شيرهاي آب كاربردي سينك‌هاي حمام كه داراي اسپري‌هاي دستي نيز هستند را شامل مي‌شود. 

5.  دستگيره‌ كابينت هاي حمام

در سال‌هاي گذشته دستگيره‌ها به شدت كاربردي بودند و در طرح‌ها و رنگ‌هاي بسيار محدودي توليد مي‌شدند. اما امروزه اين شناخت در بين توليدكنندگان به وجود آمده است كه دستگيره‌ها عنصري فراتر از يك عنصر كاربردي هستند. در واقع استفاده از بافت، طرح، رنگ، و حتي جواهرآلات در حمام‌ها و آشپزخانه‌هاي مدرن مد شده است.

دستگيره‌ها پس از طراحي كمدها و كابينت‌ها انتخاب مي‌شوند و به همين دليل به آن‌ها جواهر مي‌گويند. تعجبي ندارد كه وسايل تزئيني مانند دستگيره‌ها در حمام‌هاي مدرن بسيار محبوب و پرطرف‌دار شده‌اند.

6. كابينت و طبقات براي نظم بخشي به حمام

خواه حمام شما بي‌نظم باشد و خواه به دنبال ايجاد نظم ارگونوميك  باشيد، كابينت ها و طبقات مخصوص حمام در اختيار شما هستند. كابينت‌هايي كه به طبقات مختلف تقسيم مي‌شوند تا بتوانيد وسايل كمك‌هاي اوليه، وسايل حمام، وسايل آرايشي، و چيزهاي ديگري را در آن بگذاريد امروزه بسيار محبوب و پرطرف‌دار هستند.

اكثر توليدكنندگان كابينت‌هاي حمام سبك جديدي را ارائه كرده‌اند و حتي شلوغ‌ترين و بي‌نظم‌ترين خانه‌ها هم مي‌توانند كابينت مورد نظر خود را در بازار پيدا كنند. كابينت‌هايي كه با تماس دست باز مي‌شوند و در درون آن‌ها چراغ‌هاي LED كار گذاشته شده است تبديل به عناصري فوق العاده در حمام‌هاي مدرن هستند.

7.استفاده از سطوح فلزي (متاليك) در ميزهاي آينه و شيرهاي آب حمام

در حالي كه سطوح فلزي هميشه ماده اصلي براي ساختن شيرآلات و وسايل لوله‌كشي بوده است، اما توليدكنندگان وسايل حمام به دنبال راه‌هاي جديدي براي تنوع بخشيدن و جذاب كردن فضاي داخلي حمام هستند. از جزئيات سينك‌هاي چكش‌كاري‌شده كه شبيه آثار صنعت‌گران ماهر است گرفته تا شيرهاي آبي كه آب از درون آن‌ها هم‌چون يك فواره بيرون مي‌آيد، انتخاب‌هاي زيادي وجود دارد.

8.استفاده از مواد ارگانيك در سينك‌ها

سينك‌هاي از جنس چيني و سراميك براي سال‌هاي متمادي در حمام‌ها به كار رفته‌اند، اما توليدكنندگان به دنبال مواد و مصالح ارگانيكي هستند كه ظاهري طبيعي داشته باشند. به همين دليل چوب و صدف دريايي گرفته تا رزين و بتن مورد استفاده قرار گرفته است.

امروزه از چوب درختان ساج، گردو، بامبو، و ماهون استفاده زيادي مي‌شود. هم‌چنين سراميك‌ها و كاشي‌هايي كه ظاهري شبيه چوب دارند در سينك‌ها، ديوارها، و كف‌ها به كار رفته‌اند و طرف‌داران زيادي هم پيدا كرده‌اند. اين مواد و مصالح مقاومت زيادي در برابر آب دارند و در اكثر موارد ارزان‌تر هم هستند.

9. دوش‌هاي حمام نسبت به گذشته شيك‌تر و مدرن‌تر شده‌اند

وقتي چند سال پيش دوش‌هاي باراني وارد بازار شد مورد استقبال فراواني قرار گرفت اما از آن‌جايي كه فقط يك نوع از آن توليد مي‌شد به زودي مردم از آن خسته شدند. اما امروزه دوش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌هاي بسيار متنوعي توليد مي‌شوند و شما مي‌توانيد براساس سليقه و نيازتان از بين گزينه‌هاي متعدد يكي را انتخاب كنيد.

10.مرزي براي توليدكنندگان وسايل حمام وجود ندارد

چيزي كه من با ديدن نمايشگاه‌هاي مختلف و بررسي‌هاي متعدد متوجه شدم اين است كه توليدكنندگان وسايل حمام هميشه در تلاشند تا وسايل به‌روزتر و مدرني‌تري را توليد كنند. از دوش‌ها و وان‌هايي كه با استفاده از تكنولوژي‌هاي هوشمند تجربه خاصي از حمام رفتن را ايجاد مي‌كند تا استفاده از نورها و صداهاي مختلف همگي در جهت ايجاد آرامش و تجربه‌اي متفاوت در حمام هستند.

هم‌چنين استفاده از تكنولوژي‌هاي صرفه‌جويي در مصرف آب تبديل به اولويت اصلي همه برندها شده است. اگرچه زيبايي و سبك بسيار مهم است اما اكثر توليدكنندگان علاوه‌بر توجه به اين موضوع به دنبال استفاده از شيوه‌هايي هستند كه مصرف آب در آن به حداقل برسد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.