آرشیو آذر ماه 1398

فروش تجهيزات آشپزخانه ، حمام و سرويس بهداشتي

راهنماي تميز كردن هود

۱۳۷ بازديد ۰ نظر

راهنماي تميز كردن هود

تميز نگه داشتن آشپزخانه و وسايل آن به دلايل بهداشتي اهميت زيادي دارد زيرا بيماري هاي زيادي از طريق وسايل موجود در آشپزخانه به فرد منتقل مي شود. يكي از اين وسايل كه بوي دود ، رطوبت و چربي اضافه را هنگام پخت غذا جذب مي كند، هود روي گاز است.هود آلودگي موجود در هوا را به سمت خود مي‌كشد، به همين خاطر داخل هود فضاي مناسبي براي رشد كپك‌ها و باكتري‌ها است. حداقل ماهي يك بار، به ويژه اگر از گريل استفاده مي‌كنيد، هود را تميز كنيد.براي اين كه هود آشپزخانه درست كار كند، بايد از داخل و خارج تميز شود. در اين مطلب به اجمال به چند نكته درباره نحوه تميز كردن هود اشاره مي شود:

  • ·       ابتدا هود را خاموش كنيد. با مواد شوينده خارج و داخل هود را تميز كنيد.
  • ·       مراقب باشيد به لامپ و پريز برق هود آسيبي وارد نشود. سپس با آب ولرم و صابون هود را بشوييد.
  • ·       پنجره فلزي را كه چربي به خود مي گيرد در آب ولرم حاوي مواد از بين برنده چربي خيس كنيد تا چربي ها پاك شود يا اين كه با كمك برس هر ۲ طرف  آن را بشوييد و قبل از اتصال مجدد كاملا خشك كنيد.همچنين ،يك دستمال آغشته به نفت هم به سادگي مي‌تواند هرگونه رد چربي را از بين ببرد.
  • ·       فيلترهاي فعال زغالي كه قابل شست و شو نيست بايد عوض شود. زغال با كثيف شدن اثر خود را از دست مي دهد بنابراين هر سال و اگر زياد پخت و پز مي كنيد، هر چند ماه اين فيلترها را تعويض كنيد. فيلترهاي متاليك را مي‌توانيد به آساني در ماشين ظرف‌شويي بشوييد.
  • ·       براي تميز كردن هودهايي از جنس فلزهاي اكسيدنشدني هم مي‌توانيد از موم عسل استفاده كنيد.
  • ·       كثيفي را كه روي پره هاي فن جمع شده است، با مواد شوينده تميز كنيد.